3 sierpnia 2017

Moje sposoby zastosowania oleju kokosowego



Olej kokosowy to produkt, który zna chyba każdy. W ostatnich latach zrobiło się o nim bardzo głośno, z czego się bardzo cieszę, ponieważ posiada on wspaniałe prozdrowotne właściwości i bardzo wiele zastosowań.

Ja oleju kokosowego używam od ponad 4 lat. Dziś chciałabym przedstawić Wam moje zastosowania oleju kokosowego, którego zakres i częstość używania ewidentnie ewaluowała przez ostatnie 4 lata.



1.Twarz
Demakijaż
Olej kokosowy świetnie sprawdza się jako produkt do demakijażu. Właśnie takie było moje jego pierwsze zastosowanie. Świetnie zmywa, nawilża i nie podrażnia twarzy, co bardzo sobie cenię.

Balsam do ust.
Nawilżanie ust jest ważne szczególnie zimą. Kiedy na dworze panuje ujemna temperatura usta często są suche i pękają

2. Odżywianie. 
Wiele osób używa oleju kokosowego do smażenia etc. Ja czasami dodaje olej kokosowy do koktajli i świeżo wyciskanych warzywnych soków. Tłuszcze pełnią w naszym organiźmie wiele różnych i ważnych funkcji, dlatego warto wybierać ich zdrowe źródła.

Również wiele surowych i wegańskich dań i deserów tworzy się na bazie oleju kokosowego, czego sama jednak nie próbowałam.

3. Ssanie oleju.
O tej metodzie użycia oleju słyszałam już dawno, jednak stosuję ją dopiero od kilku miesięcy. Codziennie rano, na czczo (!) biorę do buzi łyżkę oleju kokosowego, który następnie ssam przez około 20 minut. Jakie korzyści zauważyłam przez ten czas? Na pewno będzie to wybielenie zębów. Mimo tego, że zęby prawie zawsze miałam białe i nigdy nie miałam z nimi większego problemu, teraz mogę przyznać, że ich odcień poprawił się jeszcze bardziej, z czego bardzo się cieszę.

Ssanie oleju super również wpływa na oczyszczanie organizmu, o czym więcej możecie poczytać w internecie.

Zauważyłam też poprawę cery, co również wiąże się z detoksem organizmu.

Pamiętajcie tylko, aby nie połykać oleju. Po 20 minutach olej należy wypluć, a zęby i jamę ustną dokładnie wypłukać i umyć.

Jeśli ssanie oleju jakoś Was odstrasza (jak było również ze mną ;)) możecie kłaść trochę oleju na szczoteczkę do zębów. Ja czasami tak robię, dodając olej do pasty bez fluoru.

4. Ciało
Zastępnik pianki do golenia
Gdy skończyła Wam się pianka do golenia możecie śmiało użyć oleju kokosowego (jak dla mnie jest on o wiele lepszy w użyciu niż pianka). Świetnie nawilża, dzięki czemu skóra po goleniu nie jest podrażniona.

Często używam go również w niewielkiej ilości do nawilżenia ciała i rąk, gdy tego potrzebują.

5. Włosy
Przed myciem włosów często nakładam na końcówki olej kokosowy. Olejowanie całych włosów u mnie akurat się nie sprawdza, dlatego używam go tylko na końce.

Pamiętajcie, żeby wybierać olej dobrej jakości. Najlepszy jest ten nierafinowany. Piękny zapach i smak, który zapewne zachwyci wielbicieli wszystkiego co kokosowe. Trzymajcie go w odpowiedniej temperaturze, co jest ważne szczególnie latem. Ja swój kupuję w Rossmann'ie, a od niedawna ten nierafinowany pojawił się również w Lidlu.

Dajcie znać jakie są Wasze zastosowania oleju kokosowego. Może ktoś znajdzie coś nowego dla siebie :) Ja przymierzam się powoli do stworzenia własnego dezodorantu na bazie tego cuda. Co z tego będzie - zobaczymy :)

Pozdrawiam Was ciepło :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Instagram