1 października 2017

Prosta i szybka jaglanka. Idealna na śniadanie

Dziś przychodzę do Was z prostym i pysznym przepisem na jaglankę. W wersji na słodko jest idealną opcją na śniadanie. Łatwa w przygotowaniu, zdrowa i potrafi zachwycić każdego,bo możliwości jej wykonania jest multum. Ja dziś pokażę swoją jaglankę, którą ostatnio zrobiłam, a Wy możecie oczywiście zmodyfikować przepis pod siebie dodając swoje ulubione dodatki.


Kaszę jaglaną używano już za czasów starożytnych. Wytwarzana jest z prosa, które odkryto w Chinach, gdzie wówczas było uprawiane częściej niż ryż, co wiązało się z niższymi kosztami produkcji. Ogromnym plusem kaszy jaglanej jest to, że jest ona lekkostrawna i mogą spożywać ją osoby na diecie bezglutenowej. Nawet w Biblii, a dokładnie w Starym Testamencie jest wzmianka o chlebie jaglanym ;) Cechuje się dużą ilością łatwo przyswajalnego białka oraz odpowiednim stosunkiem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych do kwasów nasyconych. Posiada również dużą ilość witamin i mikroelementów, które pozytywnie wpływają na cały organizm, np. witaminy z grupy B, witaminę E, magnez, żelazo, selen i miedź.



Ale do rzeczy... Oto przepis! :)

SKŁADNIKI
50 g kaszy jaglanej
1 szklanka mleka roślinnego
szklanka truskawek*
2 łyżeczki słonecznika lub innych ziaren**

Kaszę płuczemy i gotujemy w garnku ze szklanką mleka. Czekamy aż płyn się wchłonie, po czym dodajemy do garnuszka truskawki i jeszcze chwile gotujemy, cały czas mieszając. Dekorujemy resztą owoców i podprażonymi ziarnami słonecznika


WSKAZÓWKI

  • Ja użyłam ekologicznej kaszy jaglanej. Jest ona może ciut droższa od tej zwyczajnej z supermarketów, ale w smaku zdecydowanie lepsza i myślę, że warto w nią zainwestować, chociażby ze względu na to, że jest bogatsza w witaminy i mikroelementy.
  • Ja z racji tego, że nie miałam zbyt dużo mleka w domu, postanowiłam szklankę wody rozdrobnić z ok. 1/2 szklanką mleka i niestety kasza nie wyszła tak jak powinna. Polecam Wam więc dać 1 szklankę płynu, jeśli nie chcecie żeby Wasza kasza wyszła za wodnista.
  • * Zamiast truskawek możecie dodać inne owoce jak np. jabłka, maliny etc. 
  • ** A świetnym źródłem tłuszczy mogą okazać się tu również podprażone pestki dyni, orzechy czy ziarna kakao :) 
  • Świetnie sprawdzi się też dodanie do gotującej się jaglanki banana, który ją zagęści :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Instagram